Returer

Retur måste vara oss tillhanda inom 14 dagar efter leverans. Ange orsak till retur för att vi ska kunna hjälpa dig på bästa sätt.

Etiketterna måste sitta kvar och hårnätet får ej saknas. Om etiketten saknas är returen inte godkänd.

Peruken får inte vara kammad eller på något annat sätt utsatt för åverkan eller dofter så som parfym eller cigarettrök.

Peruken måste återsändas i sin originalförpackning.

Fraktkostnader betalas av returnerande kund.

Returer får inte beläggas med uthämtningsavgifter (exempelvis postförskott).

Hur gör jag vid eventuell retur?

  • Meddela oss via telefon eller mail att retur är på väg.
  • Peruken ska vara förpackad på samma sätt som vid leverans för att skydda kupa och hår.
  • Skicka din retur som rekommenderat brev, ditt närmaste postombud hjälper dig att skriva ut etiketten.
  • Efter godkänd retur ersätts varan mot önskad peruk i första hand eller så återbetalas varans belopp till angivet konto. Ange därför alltid kontonummer (med clearing nr) för att underlätta återbetalning. Om ordern är skickat mot faktura måste varan vara returnerad i god tid innan förfallodatum för makulering av fakturan.
  • Vi har rätt att göra prisavdrag vid återbetalning för en eventuell värdeminskning som uppkommit på varan. Kunden kan även välja att vi skickar om peruken där kunden står för fraktkostnaden.

Våra varor är alltid kvalitetskontrollerade innan de skickas till kund.

Du får naturligtvis prova peruken men inte använda den eftersom de är en personlig produkt.

info@wigs.se
Välkommen att kontakta oss

072-740 00 88
Vardagar 9:00-16:00